۱۳۹۲ مرداد ۱, سه‌شنبه

کشتار ٨٠ نهنگ ملوان (pilot whale) توسط مردم بومی جزیره فارو کشور دانمارک




روز یکشنبه ٣٠ تیر ماه ؛
کشتار سالیانه نهنگ ها منحصر به کشور ژاپن نیست در برخی جوامع به ظاهر متمدن غربی (عمدتا در کشورهای اسکاندیناوی) هم این کشتار به بهانه تهیه غذا هرسال در تابستان یعنی در درست در زمان زایمان و شیردهی این حیوانات انجام میشود.
........
"اما با ٢ تفاوت بسیار ویژه با اتفاق مشابه در ژاپن":

تفاوت١- رکورد حداکثر تعداد پستانداران دریائی کشتار شده در هر سال که در همین جزیره بوده است ٩٥٠ فرد (نر- ماده - نابالغ) از ٢ گونه پستاندار دریائی گزارش شده است که این تعداد به دلیل کاهش چشمگیر جمعیت این حیوانات هر سال کمتر از سال قبل نیز بوده است اما در کشور ژاپن به تنهائی، رکورد تعداد کشتار این حیوانات به ٢٣ هزار فرد از ١٣ گونه از انواع نهنگ و دلفین در ٦ ماه از سال هم رسیده است که این بیشتر شبیه به نسل کشی سالیانه پستانداران دریائی کل آب های کره زمین که در مسیر مهاجرت سالیانه خود به شکل گروهی قتل عام میشوند میباشد.
........
تفاوت ٢- نسل کشی سالیانه هزاران دلفین و نهنگ در کشور ژاپن فقط و فقط به دلیل سود میلیاردی حاصل از فروش دلفین های انتخاب شده از میان گروههای صید شده به پارک های دلفین در سراسر جهان ادامه دارد و توسط دولت ژاپن به شدت حمایت میشود. مابقی دلفین ها که به گوشت تبدیل میشوند اغلب به عنوان گوشت ماهی تن یا سایر ماهی ها به فروش میرسند و حتی بسیاری از مردم ژاپن تا قبل از اطلاع رسانی ها از وجود این صنعت ویرانگر در جنوب کشورشان بیخبر بوده اند.
البته در پس این صنعت غیر انسانی بهانه های واهی نیز از طرف سازمان ماهیگیری ژاپن برای توجیه کشتار دلفین ها، مانند کم شدن ماهی ها به علت مصرف دلفین ها از آنها بار ها مطرح شده است.
........
کمتر از ٤٠ روز تا شروع فصل شکار دلفین ها در ژاپن باقی مانده است...
- اما کاری از ما در این سوی کره زمین برای کند کردن این رویه نابودگر ساخته است؛
فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای اطرافیانمان برای تحریم پارک های دلفین و دلفیناریوم ها در هر کجا و هر کشوری میباشد.
چرا که <<دلیل اصلی>> گرفته شدن جان این تعداد باورنکردنی از این حیوانات شگفت انگیز در هر سال، بیزینس کثیف و پر سود این قبیل پارک ها میباشد.


منبع خبر فیسبوک

هیچ نظری موجود نیست: